Voimaa ja liikkuvuutta raskausaikaan

Symfyysi- eli häpyliitoskipuja esiintyy noin puolella raskaana olevista naisista. Kivut ovat tyypillisiä raskauden mukanaan tuomia vaivoja hormonaalisten muutoksien ja kasvavan vatsan aiheuttaman kehon painopisteen muutoksen vuoksi, ja joita voidaan helpottaa fysioterapeuttisen harjoittelun avulla.

Kuuden kerran kurssilla keskitytään liikunnan positiivisiin vaikutuksiin raskausaikana ja saadaan vinkkejä miten jatkaa liikuntaa turvallisesti myös raskaana ollessa. Kurssilla tehdään harjoituksia, jotka parantavat kehonhahmotusta ja kehotietoisuutta lantion alueella, jotta lantion alue saadaan mahdollisimman optimaalisesti vakautettua ja mahdollisiin symfyysikipuihin saadaan helpotusta.

Kurssilla tärkeässä osassa on lantionpohjanlihasten löytäminen ja harjoittelu – vahvat lihakset kestävät paremmin venytystä, jota kasvava vatsa aiheuttaa. Vahvistamisen lisäksi kurssilla keskitytään myös lantionpohjan rentouttamiseen erilaisin keinoin ja asennoin, minkä tärkeys korostuu synnytyksen lähestyessä. Näiden lisäksi kurssi sisältää koko kehoa vahvistavaa harjoittelua ja liikkuvuusharjoittelua ryhmäläisten tarpeiden mukaan, erilaiset hengitysharjoitukset ovat myös osa kurssia.

Kurssi toimii hyvin itsenäisenä kokonaisuutena, mutta suosittelemme ennen kurssia äitiysfysioterapian ensikäyntiä. Normaalisti käynti on 85 €/ 75min, mutta kurssin yhteydessä 70 €/ 75min.

Ajankohta: 11.3. alkaen torstaisin klo 15.45-16.45

Kurssin ohjaaja: äitiysfysioterapeutti Jenni Pärssinen

Kurssimaksu: 198 € sisältää kuusi (6) tunnin äitiysfysioterapiakertaa 3 asiakkaan pienryhmässä, kurssimateriaalin ja ilosi odottavien äitien kuntoutukseen tarkoitetut etätunnit Facebookissa kurssin ajaksi. Annamme myös -15 € alennuksen kurssille osallistuville äitiysfysioterapia ensikäynnistä Jennille – ajanvaraus sähköisesti ilosi etusivun kautta.

Ilmoittautuminen: asiakaspalvelu@ilosi.fi

Ilmoittautumiset kurssille ovat sitovia pienen ryhmäkoon vuoksi. Sairastapauksissa poissaolon saa korvata kurssin aikana ilosi Pilates-pajan pilates, jooga ja pILOga -ryhmissä, kun on oireeton. Tunneillemme saa osallistua vain oireettomana.

Paikanpäälle voi saapua noin 10min ennen tunnin alkua valmistautumaan. Riisu ulkojalkineet tuulikaapissa ja desinfioi kätesi. Naulakko, wc ja ilosi vastaanotto löytyvät harjoitustilan jälkeen. Suosittelemme oman jumppa-alustan ym. välineiden käyttöä koronan vuoksi. Meiltä voi lainata välineitä tarvittaessa, jolloin toivomme apua niiden desinfioinnissa tunnin jälkeen.