Pilates-paja

Ilosi Pilates-pajan Pilates, Syvävenyttely, Kehonhuolto ja Jooga -kurssit

Ilosi tarjoaa laadukasta ohjausta Pilates-pajan 9 hengen pienryhmissä. Jokaisen ryhmän ohjaajana toimii koulutettu fysioterapeutti, joka korjaa asiakkaan asentoa myös manuaalisesti käsin korjaamalla. Tavoitteenamme on opettaa asiakkaitamme käyttämään kehoaan oikein, kehoa turhaan kuormittamatta, ja huoltamaan lihaskireyksiään aktiivisesti myös ryhmien ulkopuolella. Pienen ryhmäkoon vuoksi tunneillemme on ennakkoilmoittautuminen.

Ryhmät toteutetaan pääsääntöisesti kursseina, mutta tunneille voi osallistua myös sarjakortilla tai kertamaksulla. Tuntipaikka tulee kuitenkin aina varata etukäteen, lisätietoja alempana.

Ilmoittautuminen liikuntakurssille

Ilmoittaudu mukaan sähköpostitse asiakaspalvelu@ilosi.fi ja laita viestin otsikoksi “ilmoittautuminen”. Kirjoita viestiin nimesi, osoitteesi, puhelinnumerosi ja käyttäjätunnusta varten haluamasi sähköpostiosoitteesi. Saat sähköpostiisi vahvistuksen paikan varauksesta ja salasanan kirjautumista varten, jonka voit vaihtaa lähettämämme linkin kautta itselle paremmin muistuvaan muotoon.

Huomaathan, että kaikki ilmoittautumiset ovat sitovia, sillä jokainen asiakas on tärkeä osa ryhmän toteutumista. Peruutuksista peritään 20 € peruutusmaksu. Viikkoa ennen kurssin aloituspäivämäärää tai kurssin alkamisen jälkeen tehdyt peruutukset veloitetaan 100%:sti. Kurssi alkaa, jos ryhmään tulee 4 ilmoittautumista ja kurssilla on 9 asiakaspaikkaa.

Ilosi Pilates-pajan kurssien poissaolojen korvauskäytäntö

Liikuntakurssille ilmoittautumisen jälkeen asiakkaalle aktivoidaan tunnukset Varauskalenteriin: käyttäjätunnus on asiakkaan sähköpostiosoite ja salasana lähetetään asiakkaan sähköpostiin. Varauskalenterissa asiakkaalle näkyy kurssi, jolle hän on ilmoittautunut eli kyseisen kurssin tulevat viikkotunnit. Varauskalenterissa on myös tuntilista, jossa ovat kaikki ilosi Pilates-pajan liikuntakurssit ja mahdolliset poissaolojen korvauspaikat.

Jos joudut kurssin aikana olemaan poissa omasta ryhmästäsi, voit tulla korvaamaan poissaolosi toiseen Pilates-pajan harjoitusryhmään. Korvauskäytäntö on voimassa, kun oma tuntipaikka perutaan viimeistään 6 tuntia ennen tunnin alkua Varauskalenterissa. Oman paikan voi perua vielä alle 6 tuntia ennen tunnin alkua, mutta tässä tapauksessa peruutuksesta ei saa korvauskertaa käyttöön, mutta näin annat jollekin toiselle vielä mahdollisuuden päästä tunnille. Poissaolon voi korvata etu- tai jälkikäteen kurssin kauden ajan. Tauotta jatkavien asiakkaiden osalta poissaolojen korvauskäytäntö jatkuu seuraavalle kurssikaudelle.

Jos tuntilistassa ei heti löydy sopivaa korvaavaa tuntia, voit ilmoittautua jonottamaan täynnä oleville tunneille. Kun tunnilta vapautuu paikka, varaa järjestelmä automaattisesti paikan jonossa ensimmäisenä olevalle ja lähettää tästä paikan saaneelle vahvistuksen sähköpostilla. Vapautuvaa paikkaa ei jaeta jonottajalle, jos peruutus tulee alle 6 tuntia ennen tunnin alkua. Tällöin vapautunut paikka on varattavissa tavalliseen tapaan Varauskalenterin tuntilistasivun kautta. Jonossa jo olevien määrän sekä oman paikkasi jonossa näet kurssilistalla kyseisen tunnin kohdalta. Jonoon ilmoittautuessa tulee valita, käytetäänkö mahdolliseen jonotuspaikan lunastamiseen sarjakorttia vai korvauskäytännön saldoa. Huolehdithan siis, että käyttäjätililläsi on käyttämättömiä kertoja lunastushetkellä, muutoin paikka menee jonossa seuraavalle.

Kurssimaksu

Kurssien maksuaika on 10 vuorokautta kurssin alusta. Suosimme korttimaksuja niiden helppouden vuoksi. Jos maksat käteisellä, niin varaa tasaraha.

Ilmoittautuessaan asiakas sitoutuu koko kauteen ja hänelle on varattu paikka viikkotunnilta. Vuonna 2018 tarjoamme asiakkaillemme joustavuutta kurssimaksun suhteen: kurssin voi jatkossa maksaa kahdessa erässä laskulla 85 € + 80 € (eräpäivät sovittavissa tammi- ja helmikuulle) tai koko kevätpuolen (talvi + kevätkausi 320 €) kerralla ja näin varmistaa kurssipaikkansa myös kevätkaudelle.

Liikuntaseteleistä meillä käyvät:

  • EazyBreak-mobiiliseteli
  • TYKY-online ja liikuntasetelit
  • Edenred Ticket Mind&Body sekä virikesetelit
  • ePassi
  • Smartum-saldokortti, liikunta- ja kulttuurisetelit sekä verkkomaksu

Sarjakortilla joustoa harjoitteluun

Jos haluat harjoitella satunnaisemmin, niin 5 kerran sarjakortti on voimassa 10 viikkoa ja mahdollistaa esimerkiksi harjoittelun joka toinen viikko. Sarjakortin hinta on 90 € (á 18 €). Sarjakorttien asiakkaat pystyvät hyödyntämään Varauskalenterissa vapaana olevia korvaajanpaikkoja. Sarjakortilla ei siis varata vakituista paikkaa viikkotunnilta.

Kurssien asiakkaille sarjakortti maksaa 80 €, kun nämä ovat lisäkäyntejä. Asiakkaan jatkaessa tauotta seuraavalle kurssille, myös sarjakortille on mahdollista saada lisää käyttöaikaa.

Ilosi Pilates-pajan kurssit ovat fysioterapeuttien ohjaamia pienryhmiä Kangasalan keskustassa. Ryhmäkoko mahdollistaa sen, että jokainen asiakas saa myös henkilökohtaista ohjausta.

Tunnille valmistautuminen

Pukeudu tunneille joustaviin vaatteisiin, jotka eivät rajoita liikkumistasi. Juuri ennen harjoittelua ei ole hyvä syödä tuhdisti. Ota halutessasi tunnille mukaan pyyhe kasvojesi alle suojaamaan. Pilates-pajalta löytyvät kaikki muut tarvittavat välineet, kuten matot, pallot ja renkaat. Harjoitus tehdään sukat jalassa. Tunnille on hyvä saapua noin 10min ennen tunnin alkua. Edellinen tuli päättyy 15min ennen seuraavan ryhmän aloitusta (sunnuntaina 10min ennen).

Hinnasto

Kurssimaksu 10 kertaa / 10 viikkoa160 €
Sarjakortti 5 kertaa / 10 viikkoa90 €
Kertamaksu (varaa paikka)20 €

  • Seniori Pilates

    Fysioterapeutin ohjaamaa Pilates-harjoittelua pienryhmässä soveltaen, ryhmän taso ja ikääntymisen tuomat muutokset huomioon ottaen

  • Pilates alkeet

    Pilates-menetelmän alkeita rauhallisesti edeten

  • Pilateksen perusteet

    Puolentoistatunnin sisäänajo Pilates-menetelmään ja hyvän ryhdin perusteisiin fysioterapeutin ohjauksessa

  • Baby Pilates

    Synnyttäneille äideille tarkoitettu äitiysfysioterapeutin ohjaama Pilates-pienryhmä, johon vauvat ovat tervetulleita mukaan

  • Pilates selkäryhmä

    Selän kuntoutukseen ja selkäkipujen ennaltaehkäisyyn

  • Äitiys Pilates

    Odottaville äideille suunniteltu harjoitussisältö raskausajan erityispiirteet huomioon ottaen

  • Asahi

    Pystyasennossa tehtävä terveyttä, hyvää oloa ja kehotietoisuutta edistävä harjoitusmenetelmä

  • Jooga

    Kehon kuuntelua opettavia joogatunteja hyvän olon lisäämiseksi

  • Kehonpainoharjoittelu

    Omalla kehonpainolla suoritettavaa fyysistä harjoittelua, joka parantaa kehonhallintaa ja kuntoa!

  • Voima Pilates

    Pilatesta pidempään harrastaneille, joilla on hyvä kehonhallinta ja intoa haastaa itseään harjoittelussa

  • Pilates

    Kehonhallinta- ja liikkuvuusharjoittelua paremman ryhdin puolesta!

  • Kehonhuolto

    Kehonhuoltoa teeman mukaisesti fysioterapeutin ohjaamassa pienryhmässä

  • Syvävenyttely

    Syvävenyttelyn tavoite on vähentää jäykkyyttä ja siitä aiheutuvia kiputiloja, sekä edistää rentoutumista ja hyvää oloa

  • Hot Pilates

    Lämpöä rakastaville ja Pilatesta jo jonkin aikaa harrastaneille