Kehonhuolto

Kehonhuoltoa teeman mukaisesti fysioterapeutin ohjaamassa pienryhmässä

Kehonhuollossa keskitytään tunnin ajan teeman mukaisesti  huoltamaan kehoa erilaisia liikkuvuustekniikoita ja välineitä hyödyntäen

Käytämme tunneillamme myös lämpöhoitoa, joka on fysikaalinen hoitomenetelmä. Lämpö edistää rentoutumista ja lisää kudosten aineenvaihduntaa paikallisesti.

Ilosi kehonhuoltoryhmät ovat 4-9 asiakkaan harjoistusryhmiä, jossa fysioterapeuttiohjaaja kiertää ja korjaa asentoja, sekä antaa vaihtoehtoja. Tunneillamme pyritään huomioimaan jokainen asiakas yksilöllisesti, niin että huollosta saisi parhaan hyödyn ja samalla oppii jotain uutta itsestään. Kehotietoisuus paranee, kun hetkeksi pysähtyy kuulostelemaan ja huolehtimaan itsestään.

Kurssimaksu: 5 kertaa kehonhuolto kerran kuussa 80 € tai kertamaksulla teeman mukaisesti 20 € / kerta, jos tunnilla on tilaa

Ilmoittautuminen: asiakaspalvelu@ilosi.fi tai 044-0210041

Ilmoittautumiset ovat sitovia, sillä jokainen asiakas on tärkeä ryhmän toteutumiselle. Aloitamme kurssit, jos ryhmään saadaan 4 ilmoittautumista. Tunneillemme otetaan korkeintaan 8-9 asiakasta ryhmästä riippuen. Lisätietoja käytännöistämme ja maksutavoista Pilates-paja -sivulla.


Keskiviikkoisin klo 20:00-21:00 kehonhuoltoa ohjaa ft Heidi Salonen 

17.4.2019 Päänsäryn kuntoutus, niska-hartiateema: purenta- ja kallonpohjanlihasten mobilisointia, sekä kaularangan ja olka-lapaluu alueen liikkuvuusharjoitteita

15.5.2019 Yläraajateema: kämmenien mobilisointi hieroen ja pallolla, käsivarsien mobilisointia bantoorollerilla, pallolla tai rullalla, sekä käsien ja olka-lapaluualueen liikkuvuusharjoittelua


Maanantaisin klo 11:45-12:45 kehonhuoltoa ohjaa äitiysfysioterapeutti Ilona Siitonen, ja päivätunnille vauvat ovat tervetulleita mukaan!

29.4.2019 Selkärankateema: selän, vatsan ja kylkien mobilisointi rullalla, sekä liikkuvuusharjoitteita selkärangalle kierto, eteen- ja sivulletaivutus suunnassa

27.5.2019 Yläraajateema: kämmenien mobilisointi hieroen ja pallolla, käsivarsien mobilisointia bantoorollerilla, pallolla tai rullalla, sekä käsien ja olka-lapaluualueen liikkuvuusharjoittelua