Äitiys Pilates

Odottaville äideille suunniteltu harjoitussisältö raskausajan erityispiirteet huomioon ottaen

Äitiys Pilates-kurssi on raskaana oleville suunniteltu 90min sisäänajo Pilates-harjoitteluun äitiysfysioterapiaan erikoistuneen fysioterapeutin ohjauksessa. Kurssilla käydään läpi raskausajan erityispiirteitä, joita nykytutkimuksen valossa tulisi huomioida raskausajan liikunnassa.

Pilates soveltuu hyvin harjoitusmuodoksi koko raskausajan, vaikkei aiempaa harjoitustaustaa olisikaan. Pilates harjoitusliikkeet tehdään syvennetyn lateraalihengityksen tahtiin, mutta kurssilla opetellaan myös rentoutumista palleahengityksen avulla. Harjoittelun avulla kehotietoisuus paranee, mistä on apua raskausaikana ja synnytyksessä, sekä synnytyksestä palautuessa.

Harjoittelussa keskitytään lantionpohjanlihasten vahvistamiseen ja selkärankaa tukevien lihasten vahvistamiseen turvallisella tavalla. Kurssin ohjaaja on koulutettu fysioterapeutti, joka on itse kokenut raskauden, synnytyksen ja niistä kuntoutumisen kahdesti, ja syventänyt ammatillista osaamistaan lantionpohjan toimintahäiriöiden fysioterapia, sekä vatsalihasten erkauman kuntoutus lisäkoulutuksissa.

Raskaus etenee aina yksilöllisesti ja Äitiys Pilates harjoitusryhmässä onkin tarkoitus, että jokainen tekee harjoitusta omalla tasollaan kehoaan kuunnellen. Ohjaaja auttaa harjoittelijoita löytämään hyvän asennon tyynyillä, vilteillä ja palloilla tukien tarpeen mukaan. Ryhmässä saa vertaistukea ja mahdollisesti myös uusia äitiystäviä.


 Kurssin kohderyhmä: raskaana olevat naiset

Kurssin ohjaaja: äitiysfysioterapeutti Ilona Siitonen

Kurssin ajankohta: ole yhteydessä, niin sovitetaan ajankohta, kun on sopiva porukka noin 4 asiakasta kasassa tai vaihtoehtoisesti varaa yksilövastaanotolle henkilökohtainen ohjausaika

Kurssimaksu: 28 € / 90min (4-9 asiakaspaikkaa), sisältää kirjallisen materiaalin ja henkilökohtaisen ohjaamisen ryhmässä

Ilmoittautuminen ja lisätietoja: asiakaspalvelu@ilosi.fi / 044-0210041


Kurssin jälkeen voi osallistua ilosi Pilates-pajan ohjatuille Pilates-tunneille. Raskausaika etenee aina yksilöllisesti, joten ohjaamme kuuntelemaan omaa jaksamista harjoittelun suhteen. Säännöllinen viikkotunti saattaa olla liian sitova, koska raskausaikana voi tulla yllätyksiä, joten suosittelemme raskaana oleville 5 kerran sarjakorttia liikuntaryhmiimme ja harjoittelemaan voimavarojen mukaan. Kaikki ohjaajamme osaavat huomioida raskaana olevia osana harjoitusryhmää.