Äitiys Pilates

Odottaville äideille suunniteltu harjoitussisältö raskausajan erityispiirteet huomioon ottaen

Äitiys Pilates -kurssi on raskaana oleville suunniteltu harjoitussisältö fysioterapeutin ohjauksessa

Kurssilla käydään läpi raskausajan erityispiirteitä, joita nykytutkimuksen valossa tulisi huomioida raskausajan liikunnassa. Pilates soveltuu hyvin harjoitusmuodoksi koko raskausajan, vaikkei aiempaa harjoitustaustaa olisikaan. Pilates harjoitusliikkeet tehdään syvennetyn lateraalihengityksen tahtiin, mutta kurssilla opetellaan myös rentoutumista palleahengityksen avulla. Harjoittelun avulla kehotietoisuus paranee, mistä on apua raskausaikana ja synnytyksessä, sekä synnytyksestä palautuessa.

Harjoittelussa keskitytään lantionpohjanlihasten vahvistamiseen ja selkärankaa tukevien lihasten vahvistamiseen turvallisella tavalla. Kurssin ohjaaja on koulutettu fysioterapeutti, joka on itse kokenut raskauden, synnytyksen ja niistä kuntoutumisen kahdesti, ja syventänyt ammatillista osaamistaan vatsalihasten erkauman kuntoutus lisäkoulutuksissa.

Raskaus etenee aina yksilöllisesti ja Äitiys Pilates harjoitusryhmässä onkin tarkoitus, että jokainen tekee harjoitusta omalla tasollaan kehoaan kuunnellen. Ohjaaja auttaa harjoittelijoita löytämään hyvän asennon tyynyillä, vilteillä ja palloilla tukien tarpeen mukaan. Ryhmässä saa vertaistukea ja mahdollisesti myös uusia äitiystäviä.


Kurssin kohderyhmä: odottavat äidit

Kurssin ohjaaja: fysioterapeutti Jenni Pärssinen

Seuraavan kurssin ajankohta: maanantaina 5.11. ja 12.11.2018 klo 17:45-19:00

Kurssimaksu: 45 € / 2x 75 min (myös kaikki liikuntasetelit käyvät!)

Ilmoittautuminen ja lisätietoja: asiakaspalvelu@ilosi.fi / 044-0210041

Kurssille ilmoittautumiset ovat sitovia, sillä jokainen asiakas on tärkeä osa kurssin toteutumista. Lisätietoja käytännöistämme PIlates-paja -sivulla.

Kurssin jälkeen voi osallistua ilosi Pilates-pajan ohjatuille Pilates-tunneille. Raskausaika etenee aina yksilöllisesti, joten ohjaamme kuuntelemaan omaa jaksamista harjoittelun suhteen. Säännöllinen viikkotunti saattaa olla liian sitova, koska raskausaikana voi tulla yllätyksiä, joten suosittelemme raskaana oleville 5 kerran sarjakorttia liikuntaryhmiimme ja harjoittelemaan voimavarojen mukaan. Kaikki ohjaajamme osaavat huomioida raskaana olevia osana harjoitusryhmää.